ريیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی، گفت: چین و ترکیه، جای ایران را در بازارمصنوعات عراق پر کرده اند.در واقع باید گفت مهمترین بازار خود را به رقبا داده ایم.
به گزارش فرينا، رضا محتشمی پور افزود: بازار اصلی صنایع پائین دستی پتروشیمی ایران، کشورهای همسایه به ویژه کشورعراق است و نزدیک 60 درصد مصنوعات پلاستیکی ایران به این کشور صادر می شود.
محتشمي پور گفت: صادرات به این کشور همسایه در سال جاری به دلایل مختلف شاهد کاهش محسوسی شده است و نیازمند آن است تا راهکاری اجرایی با حمایت تمام متولیان امر برای این مسئله اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه میزان صادرات به بازار عراق کاهش یافته است، افزود: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد افزون بر چالش هایی که در چند سال اخیر در بحث صادرات به عراق وجود دارد، به تازگی در بازار عراق حجم زیادی از ماشین آلات و دستگاه های چینی وارد و کارگاه های پلاستیک به سرعت درحال ساخت است و این باعث شده که شاهد افت تقاضا در بازار عراق باشیم.
رئیس دفترصنایع پائین دستی پتروشیمی ادامه داد: با توجه به گسترش کارگاه های پلاستیک در عراق، آمارها نشان می دهد در 5 سال گذشته شاهد سرعت بالای واردات محصولات پتروشیمی میانی از سوی عراق بوده ایم.
محتشمی پور افزود از سوی دیگر شرایط گمرکی بازار عراق تا حدودی سخت تر شده و برخی تعرفه ها و عوارض افزایش پیدا کرده است که درمجموع افت صادرات را پیش بینی می کنیم.
رئیس دفترصنایع پائین دستی پتروشیمی گفت: جای ایران را در بازار مصنوعات عراق متاسفانه کشورهای چین و ترکیه پر کرده اند که در واقع باید گفت مهمترین بازار خود را به رقبا داده ایم.
وی افزود: میزان صادرات محصولات پلیمری به بازار عراق در سال 1390 در حدود 23 هزار تن بود که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به 95 هزار تن افزایش یابد. همچنین این میزان صادرات در سال گذشته 86 هزار تن بوده است.
محتشمي پور افزود: این امر نشان دهنده رشد سالانه 60 درصدی صادرات محصولات میانی از ایران به عراق است و این روند با سرعت زیادی در حال افزایش است.
رئیس دفتر توسعه صنایع پاییندستی پتروشیمی در پايان گفت: شرکتهای ایرانی فعال در صنایع پائین دستی پتروشیمی نیز باید با بازاریابی و تدوین استراتژیهای فروش وارد تجارت با کشورهای همسایه شوند تا بتوانند قابلیت رقابت پذیری بیشتری داشته باشند و باید دسترسی صنایع پاییندستی پتروشیمی را به بازارهای صادراتی بیشتر کنیم .
ريیس دفتر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی، گفت: چین و ترکیه، جای ایران را در بازارمصنوعات عراق پر کرده اند.در واقع باید گفت مهمترین بازار خود را به رقبا داده ایم.
به گزارش فرينا، رضا محتشمی پور افزود: بازار اصلی صنایع پائین دستی پتروشیمی ایران، کشورهای همسایه به ویژه کشورعراق است و نزدیک 60 درصد مصنوعات پلاستیکی ایران به این کشور صادر می شود.
محتشمي پور گفت: صادرات به این کشور همسایه در سال جاری به دلایل مختلف شاهد کاهش محسوسی شده است و نیازمند آن است تا راهکاری اجرایی با حمایت تمام متولیان امر برای این مسئله اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه میزان صادرات به بازار عراق کاهش یافته است، افزود: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد افزون بر چالش هایی که در چند سال اخیر در بحث صادرات به عراق وجود دارد، به تازگی در بازار عراق حجم زیادی از ماشین آلات و دستگاه های چینی وارد و کارگاه های پلاستیک به سرعت درحال ساخت است و این باعث شده که شاهد افت تقاضا در بازار عراق باشیم.
رئیس دفترصنایع پائین دستی پتروشیمی ادامه داد: با توجه به گسترش کارگاه های پلاستیک در عراق، آمارها نشان می دهد در 5 سال گذشته شاهد سرعت بالای واردات محصولات پتروشیمی میانی از سوی عراق بوده ایم.
محتشمی پور افزود از سوی دیگر شرایط گمرکی بازار عراق تا حدودی سخت تر شده و برخی تعرفه ها و عوارض افزایش پیدا کرده است که درمجموع افت صادرات را پیش بینی می کنیم.
رئیس دفترصنایع پائین دستی پتروشیمی گفت: جای ایران را در بازار مصنوعات عراق متاسفانه کشورهای چین و ترکیه پر کرده اند که در واقع باید گفت مهمترین بازار خود را به رقبا داده ایم.
وی افزود: میزان صادرات محصولات پلیمری به بازار عراق در سال 1390 در حدود 23 هزار تن بود که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به 95 هزار تن افزایش یابد. همچنین این میزان صادرات در سال گذشته 86 هزار تن بوده است.
محتشمي پور افزود: این امر نشان دهنده رشد سالانه 60 درصدی صادرات محصولات میانی از ایران به عراق است و این روند با سرعت زیادی در حال افزایش است.
رئیس دفتر توسعه صنایع پاییندستی پتروشیمی در پايان گفت: شرکتهای ایرانی فعال در صنایع پائین دستی پتروشیمی نیز باید با بازاریابی و تدوین استراتژیهای فروش وارد تجارت با کشورهای همسایه شوند تا بتوانند قابلیت رقابت پذیری بیشتری داشته باشند و باید دسترسی صنایع پاییندستی پتروشیمی را به بازارهای صادراتی بیشتر کنیم .